æ Rummelpot med bid i - 2019

Den 74. udgave af det sønderjyske julehæfte æ Rummelpot er atter på gaden – større (60 sider), frækkere og sjovere end nogensinde og med flere krikker … Æ Rummelpot byder på kongelige krikker og pruhhh med Søren Pape.

2020 bliver et stort år, og æ Rummelpot har fået et eksklusivt indblik i Kongehusets forberedelser til fejring af Genforeningen. Med Dronningen i hovedrollen – naturligvis! Resultatet af folketingsvalget er ikke gået redaktionens næse forbi – nogle steder i landsdelen stod valget mellem Tulle, tyr eller tiger … Vi giver et muntert svirp til Kristian Thulesen Dahl, Jan Køpke og stakkels Peter Kofoed, der nu er blevet Peter alene i EU …

Og så tager vi et kig på den sønderjyske folkesjæl, som er lettere truet af den miljørigtige fremmarch. For kan vi forestille os et vegansk kaffebord? Og skal LandboSyd opfinde den CO2-frie ko?

"Æ Rummelpot er en specialitet på lige fod med Det Sønderjyske Kaffebord, æ Ringridning og Den sønderjysk Spegepølse", siger redaktør Gunnar Hattesen.

æ Rummelpot har været leverandør af sønderjysk humor siden 1946. I hele Danmark er der kun to satiriske hæfter tilbage, Svikmøllen og æ Rummelpot, og rummelpotten er den eneste, som er egnsbestemt.

"æ Rummelpot er der kun, fordi sønderjyderne køber den. At den eksisterer, er sønderjydernes fortjeneste. Æ Rummelpot er en ægte sønderjysk kulturinstitution, som er værd at bevare. Det er her, vi dyrker vores egenart som sønderjyder", lyder det fra redaktøren.

Gunnar Hattesen

Redaktør af æ Rummelpot

Tfl.: 2116 0683

Tags: æ Rummelpot, magasin, karikatur, Sønderjysk Humor

Om æ Rummelpot

I over 70 år har æ Rummelpot spiddet politikere og godtfolk. Vi sørger for at de ikke bliver glemt, samtidig giver vi sønderjyderne noget at grine af. Det er ikke for sjov!

Hvem er online

Vi har 19 gæster og ingen medlemmer online